200x200

اللهم صل على سيدنا محمد وعلى ال سيدنا محمد

Analisis isu semasa:: Intifadhah Palestin::

Thursday, January 15, 2009
Dari palestinkini,

Terkini : Tanah perkuburan rakyat Palestin pula jadi sasaran rejim Zionis.

Written by admin from on January 15th, 2009 | 0 Comments

Khamis ,15/01/2009 - Tentera udaraIsrael hari ini telah membedil kawasan tanah perkuburan rakyat Palestin di Sheikh Radwan,utara Gaza menyebabkan kemusnahan yang teruk.

Kawasan perkuburan tersebut menempatkan mayat-mayat mangsa serangan Israel di semenanjung Gaza yang terdahulu dan terkini.Menurut saksi, mayat-mayat yang telah disemadikan bergelimpangan di sekitar kawasan akibat kesan letupan bom yang dahsyat.

Sikap kurang ajar penjenayah Israel berterusan dengan rakus memusnahkan sekolah, masjid,kemudahan-kemudahan awam dan temasuk tanah perkuburan.

sumber : http://www.palestine-info.co.uk/en/
penterjemah : Abu Ukaysah



SELAMATKAN PALESTIN_sekitar KL dan PJ_





Hasil analisis ringkas dari diskusi, pembacaan, pemerhatian saya dan rakan-rakan "kenapa umat Islam layu leka lalai lemah longlai dan bermacam2 L lagi",

ialah kerana.
1. kurangnya ilmu pengetahuan dan thaqafah.
2. jati diri Muslim sejati yang rapuh ranap diselaputi dan dimomokkan budaya-budaya kuning, hitam dsb oleh Barat.
3. ekonomi yang maha bergantung kepada Barat.

Analisis akhbar Utusan Malaysia semalam, 14 Januari 2009, mukasurat 6 dalam negeri ada menyebutkan perbandingan antara Muslim dan Yahudi di dalam artikel yang bertajuk Siapa Yahudi? Siapa Orang Islam?
Di mana bilangan orang Islam terhadap Yahudi boleh dinisbahkan kepada 1 Yahudi : 100 Muslim, tetapi jika dicampur semua sekali, Yahudi 100x lebih berkuasa daripada orang islam. Antara kesimpulan dari artikel tersebut ialah dunia
Islam kurang keupayaan menghasilkan ilmu pengetahuan di mana di UK, jumlah buku per juta orang adalah 2000 sementara di Mesir hanyalah 20 buku per juta orang.
Dunia Islam turut gagal menyalurkan ilmu pengetahuan di mana sekitar 40% penduduk di negara maju masuk universiti, sementara hanya 2% sahaja di negara majoriti islam. Negara2 majoriti Islam mempunyai 230 ahli sains per sejuta penduduk, namun AS mempunyai 4000 persejuta, jepun 5000 persejuta. Negara Islam membelanjakan 0.2 % dari hasil KDNK untuk penyelidikan dan pembangunan (R&D), namun di negara maju sebanyak 5%.


untuk analisis yang seterusnya, bolehlah pinjam surat khabar Utusan Malaysia hari rabu yang lepas, 14.1.09 di 'circulation counter library' kampus masing2.. jangan lupa bawak kad matrik.

oh. dah azan. wassalam.

"Selamat Berusaha Memperbaharui yang lama.." pesan akal kepada hati.

0 thoughts from optimists:

Post a Comment