200x200

اللهم صل على سيدنا محمد وعلى ال سيدنا محمد

AL-FATIHAH

Sunday, August 23, 2009
Mari sama menyedekahkan Al-Fatihah buat arwah Chu Yas kesayangan, pak saudara saya yang paling muda, yang baru pergi menghadap Ilahi pagi tadi, bersamaan 2 Ramadhan 1430 H, sewaktu sahur.

Kali pertama pemergian ahli keluarga terdekat setelah aku akil baligh dan mumaiyiz, mampu mengenal baik dan buruk. Kalau sewaktu kanak-kanak pergi menziarah orang mati, memang tak tahu apa-apa. Duk bergalak dengan sepupu ade la...

Perginya arwah mengejut semasa tidur, meninggalkan aku yang dah lama tak jenguk beliau, kira-kira 5 minggu... 2 permintaan terakhirnya padaku hanya tinggal permintaan yang aku tak akan dapat lunaskan sampai bila-bila..

Segalanya tinggal kenangan...
Terima kasih atas nasihatmu dan terima kasih atas segala perkongsian...
Akanku ingat perkongsian dikau yang mencetuskan idea untukku buat tajuk EAP...
Sampai sekarang, apa yang ku belajar di kuliyyah ada kaitan dengan apa yang kau kongsi...
Aku mengenali Chu Yas tak seperti aku kenal orang-orang lain...
Semoga dikau ditempatkan di kalangan orang-orang soleh Chu Yas..
Semoga dikau bahagia di sana..
Berehatlah dikau dengan tenang..
Kami akan menyusul jejakmu..

Al-Fatihah

p.s : ada sesiapa nak sedia siap-siap kain putih 12 meter dah siap potong kat rumah?

0 thoughts from optimists:

Post a Comment