200x200

اللهم صل على سيدنا محمد وعلى ال سيدنا محمد

kenangan

Monday, May 20, 2013
Dalam banyak perkara yang aku lalui,
aku sangat-sangat menghargai atas tunjuk ajar sahabat-sahabat mengajarku erti akhlak dan perilaku yang baik.

pernah suatu ketika.
kami naik kereta bersama2, dipandu olehku.

di simpang last sebelum masuk UIA dari bypass,
kelihatan seorang pakcik sedang mengutp sampah2 dan bahan kitar semula di jalanan.
compang camping pakaiannya.

kalau orang biasa, dah buat tutup mata.
atau mungkin pandang sambil kecikkan mata dan pandang jelek.

tapi tau apa yang terpacul dari mulut sahabat saya
"YA ALLAH, DIA NI DAH KONFEM AHLI SYURGA... KITA NI TAK TAHU LAGI CAMNE"

Tak perlu usrah yang formal. tak perlu majlis ilmu. namun hati dan peribadi yang baik membentuk akhlak dan mengeluarkan tutur kata yang baik.
Aku selalu rasa nak menangis bila bersama sahabat yang sorang ni.

Allahu. Aku bersyukur atas setiap saat nikmatmu.


#revision week starts. rabbana yassirlana

0 thoughts from optimists:

Post a Comment