200x200

اللهم صل على سيدنا محمد وعلى ال سيدنا محمد

Tomato Ajaib

Tuesday, December 9, 2008
BismillahiwalHamdulillah.

Alkisah tersebutlah di sebuah kampung, sedang ketua tukang masak tengah mem'blender' bawang putih, bawang merah, dan halia untuk dimasak dalam jumlah yang pukal, anak-anak buah tukang masak yang sedang seronok potong memotong dan hiris menghiris sayur sambil bersimpuh sopan ala-ala gadis melayu terakhir, terkejut melihat suatu keajaiban di hadapan mata... 'SubhanAllah!' terpacul kalimah suci dari mulut salah seorang anak buah tukang masak sambil membesar-kecilkan mata untuk memastikan apa yang dilihat. "Eh, kau kenapa? Jumpa ulat lagi ke?" tanya kawannya di sebelah. "Takla... cuba kau tengok ni..."

Setelah diperhati jauh dan dekat, mereka telah menemui kalimah Allah dalam sebiji tomato secara kebetulan. Hikmah Allah. Akhirnya, tomato itu di'hazaf'kan sebagai bahan masakan dan makanan, namun telah dijadikan pameran untuk dijadikan pameran dan iktibar kepada orang-orang kampung....

Berita tentang penemuan tomato berkalimah Allah itu mendapat liputan luas media, sehinggalah tersebar ke alam maya.... dan mendapat tempat di blog ini. Heh. Bersama hayati dan ambil iktibar. AllahuAkbar AllahuAkbar. Allah bersama hamba2-Nya setiap waktu dan ketika.

p.s : credit utk kak min yg mengingatkan saya ttg kisah ni. kalau akak nak gamba tu, saya boleh sendkan =)

1 thoughts from optimists:

Post a Comment