200x200

اللهم صل على سيدنا محمد وعلى ال سيدنا محمد

HPA - pengalaman hari pertama

Saturday, October 17, 2009
Seorang 'sister' datang, "Amende HPA ni?" Aku menjawab bla3 dan setelah dihuraikan kepentingan produk Muslim, kurang mendapat respon.

Seorang 'brother' datang menunjukkan minat, "apa kelebihan jadi ahli?" Aku menjawab ada mata dan dapat murah 50 sen. Hehe walaupun 50 sen. Namun, tanpa aku lanjutkan penghuraian terus dia masuk ke kedai untuk mencuba diagnosis tangan.

Seorang 'brother' merapati gerai, seolah-olah mencari sesuatu. Aku cuba membantu, akhirnya pertanyaan yang terkeluar, "Kat mana booth rokok ye dik?" Adui. Terasa nak rujuk petugas i quest yang tengah bertugas, takut-takut diorang tahu kat mana booth merokok yang tak aku perasan kat mana.

Aku mula tahu HPA ni dari muniyati, sahabat sekelas di cfs. memang beria diceritakan kat aku, HPA punya sumber memang terjamin halal dari mula, dan aku berniat gak nak jadi ahli satu hari nanti. Sekarang, walaupun tak jadi ahli lagi, selangkah aku mendekati produk-produk ni. Bukan main, ayam organik, nuget, sos cili pun dah ada keluaran HPA tau. HPA pun dah kembangkan sayap membina hotel dan kedai makan radix fried chicken. Hebat, hebat orang Islam ni.

Video promosi_berkenaan makanan halal dan boikot_








Semasa memandu pulang, berkali2 kata-kata ni diulang dalam radio... tahukah kita dalam sehari 10 juta dollar kita dah dermakan pada Israel? Erk. Lepas ni boleh rajin-rajin intai produk HPA, kat sekeliling pun dah ramai ahli... :)

Darul,
1018,
171009,
bumi kuantan.

0 thoughts from optimists:

Post a Comment