200x200

اللهم صل على سيدنا محمد وعلى ال سيدنا محمد

Farmasi 1511H

Monday, May 31, 2010
Farmasi zaman 1511H...

"Kak, sini ade jual ubat khusyuk tak?"

"Kak, saya cari ubat bangun malam."

"Kak, saya tengah nak kuruskan nafsu. Perlu makan ape ek?"

"Kak, tolong saya. Hati saya berbau dah ni. Ada penyembur untuk hati bagi wangi tak?"

"Kak, saya perlu pencerah dan penerang jiwa. Bimbang hati ni tak rasa ape-ape bila buat dosa."

~Tenggelam dalam kombat 1511H.

"Kemudian sesudah itu, hati kamu juga menjadi keras seperti batu, bahkan lebih keras lagi. Padahal di antara batu-batu itu ada yang terpancar dan mengalir air sungai daripadanya; dan ada pula di antaranya yang pecah-pecah terbelah lalu keluar mata air daripadanya; dan ada juga di antaranya yang jatuh ke bawah kerana takut kepada Allah; sedang Allah tidak sekali-kali lalai daripada apa yang kamu kerjakan. " (2:79)

3 thoughts from optimists:

  1. Anonymous said...:

    thanks huda.
    nak pencerah dan penerang jiwa jugak.
    takot hati tak rasa ape-ape bila buat dosa.

  1. Ukhar said...:

    nanti boleh bincang formulation untuk ubat hati tu yek...banyak manfaatnya

  1. Huda Idris said...:

    tiqah! n bukhari, thanks sudi melawat.

    formulation tu dah mmg wujud.. al-quran, qiamullail, dan ingat mati. tinggal usaha dari kita. insyaALLAH Allah bg kekuatan dan pelihara kita semua.

Post a Comment