200x200

اللهم صل على سيدنا محمد وعلى ال سيدنا محمد

Life Line For Gaza - Semoga Selamat

Monday, May 31, 2010






BismiLlah AlhamduliLlah. Selawat dan Salam ke atas baginda.

"(Ingatlah dan kenangkanlah ihsan Tuhan kepada kamu) ketika orang-orang yang kafir itu menimbulkan perasaan sombong angkuh yang ada dalam hati mereka (terhadap kebenaran Islam) - perasaan sombong angkuh secara Jahiliyah (yang menyebabkan kamu panas hati dan terharu), lalu Allah menurunkan semangat tenang tenteram kepada RasulNya dan kepada orang-orang yang beriman (sehingga tercapailah perdamaian), serta meminta mereka tetap berpegang kepada "Kalimah Taqwa", sedang mereka (di sisi Allah) adalah orang-orang yang sangat berhak dengan "Kalimah Taqwa" itu serta menjadi ahlinya. Dan (ingatlah), Allah adalah Maha Mengetahui akan tiap-tiap sesuatu. (surah al fath :26)"


Berita AWANI tengahari tadi mengisahkan,
Pada jam 1030 pagi (waktu tempatan dan 5+ pagi waktu di sana) : Kapal konvoi diserang tentera Israel, 2 terbubuh, 30 cedera. Sama seperti 1 sms yang diterima terlebih dahulu.

2 sms doa diterima dari masturah dan aina,
Ya Allah, kau permudahkan urusan konvoi lifeline4 Gaza. Kau hantarlah bantuan buat mereka bagi emnentang Israel yang kau laknati. Kau bantulah mereka Ya Allah sebagaimana Kau menghantar burung ababil, sebagaimana Kau menghantar angin taufan yang kuat ketika Nabi-Mu berperang. ya Allah, kabulkan doa kami. Sesungguhnya kami hanya mampu berdoa bagi mereka.. Ameen.

Saya ingin berkongsi doa dan maksud Qunut Nazilah, doa yang disarankan baca ketika serangan Israel ke atas Gaza beberapa tahun lalu... Senjata mukmin ialah doa.


“Ya Allah, Sesungguhnya kami meletakkan-Mu di batang-batang leher musuh-musuh kami,
Dan kami berlindung dengan-Mu daripada kejahatan-kejahatan mereka,
Ya Allah, Leburkanlah kumpulan-kumpulan mereka, pecah belahkan dan kacau bilaukan persatuan mereka,
Goncangkan pendirian mereka ,
Dan hantarkanlah anjing-anjing kamu kepada mereka,
Wahai tuhan yang gagah perkasa!
Wahai tuhan yang penuh raksasa!
Wahai tuhan yang bersifat murka!
Ya Allah! Ya Allah! Ya Allah! Ya Allah!
Wahai Tuhan yang menurunkan kitab,
Wahai Tuhan yang mengarakkan awan,
Wahai tuhan yang menewaskan bala tentera Al-Ahzab,
Kalahkan mereka!
Kalahkan mereka!
Kalahkan mereka
Dan menangkan kami ke atas mereka....”

Semoga Allah mengurniakan kejayaan dan ketenangan buat para mujahidin di seluruh dunia. Semoga Allah selamatkan saudara-saudara Islam di Palestin, Pattani, dan tempat lain. Takbir!

Daripada Anas:

أن النبي – صلى الله عليه وسلم – قنت شهراً حين قُتِل القُرّاء، فما رأيته حزن حزناً قط أشدّ منه

Maksud:
Sesungguhnya Nabi s.a.w. berqunut selama sebulan semenjak para penghafaz al-Quran telah terbunuh, maka tidak pernah aku melihat baginda begitu sedih dengan kesedihan sekuat itu. (al-Bukhari, Sahih al-Bukhari, jil. 5, hlm. 180, No. hadith: 1300.)


(120) وَلَن تَرْضَى عَنكَ الْيَهُودُ وَلاَ النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللّهِ هُوَ الْهُدَى

"Dan orang-orang yahudi dan Nasrani tidak akan rela kepadamu Muhammad sebelum engkau mengikuti agama mereka. Katakanlah, "Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)." (Al-Baqarah :120)

sumber doa
sumber hadith
sumber ayat al quran 2:120


Darul,
Waktu Asar,
Kuantan

0 thoughts from optimists:

Post a Comment